スポンサーサイト


Viva La Vida / COLDPLAY

I used to rule the world
私が世界を支配していた
Seas would rise when I gave the word
私が唱えれば海も満ちた
Now in the morning I sleep alone
今では朝一人きりで眠り
Sweep the streets I used to rule
かつては我が物であった道を掃除している

I used to roll the dice
私がサイコロを転がしていた
Feel the feeling in my enemy's eyes
敵の目には恐怖が感じられた
Listen as the crowd would sing
聞こえる 群集が歌っているかのように
"Now the old king is dead. Long live the king."
王様は死んだ 王様万歳
One minute I held the key
一時は私が鍵を握っていたのに
Next the walls were closed on me
私には壁が迫り
And I discovered that my castles stand
そして気付いた 私の城は
Upon pillars of salt and pillars of sand
塩の柱と砂の柱で支えられていたことに

I hear Jerusalem bells are ringing
エルサレムの鐘が聴こえる
Roman Cavalry choirs are singing
ローマ軍が歌っている
Be my mirror my sword and shield
私の鏡に 剣に 盾になれ
My missionaries in a foreign field
対外の宣教師になれ
For some reason I can't explain
どういうわけか説明できない
Once you know there was never, never an honest word
何一つ正直にものを言わない
That was when I ruled the world
それが世界を支配していた頃の私だった
(Ohhh)

It was the wicket of wild wind
激しい風が
Blew down the doors to let me in
ドアを吹き飛ばして私を中に入れてくれた
Shattered windows and the sound of drums
窓は粉々に割れ ドラムの音がする
People couldn't believe what I'd become
人々は今の私を信じられない
Revolutionaries wait
革命家たちが待っている
For my head on a silver plate
銀の皿に置かれた私の首を
Just a puppet on a lonely string
一本の紐で吊るされた操り人形
Oh, who would ever want to be king?
誰が王様になどなりたいんだ

I hear Jerusalem bells are ringing
エルサレムの鐘が聴こえる
Roman Cavalry choirs are singing
ローマ軍が歌っている
Be my mirror my sword and shield
私の鏡に 剣に 盾になれ
My missionaries in a foreign field
対外の宣教師になれ
For some reason I can't explain
どういうわけか説明できない
Once you know there was never, never an honest word
何一つ正直にものを言わない
That was when I ruled the world
それが世界を支配していた頃の私だった
(Ohhh)

Hear Jerusalem bells are ringings
エルサレムの鐘を聴け
Roman Cavalry choirs are singing
ローマ軍が歌っている
Be my mirror my sword and shield
私の鏡に 剣に 盾になれ
My missionaries in a foreign field
対外の宣教師になれ
For some reason I can't explain
どういうわけか説明できない
Once you know there was never, never an honest word
何一つ正直にものを言わない
That was when I ruled the world
それが世界を支配していた頃の私だった
Oooooh Oooooh Oooooh



スポンサーサイト

テーマ : 洋楽
ジャンル : 音楽

最近の記事
カテゴリー
RSSフィード
ご注意
歌詞の和訳は管理人が適当に訳したものです。公式のものではありませんので間違っている可能性があります。
ブログ内検索
